i draw things.

sometimes i even post them.

Commissions are closed for now
wanna chat or ask questions? Contact me at lackofa@yahoo.ca

 

we’re watching King Kong vs Godzilla 1963 and while godzilla is beating the crap out of kong and burying him in rocks, mom is going ‘oh noooo. aw poor king kong, that’s enough, poor thing’ with complete sincerity.

Anonymous asked
Do you think the Andalites ancestors were more scorpion-like then they are now?

alanahikarichan:

lackofa:

Oh thanks for this ask I really needed a break from working guh

My favourite headcanon of the andalites is a more insecty one so sure, yeah, why not. I’m not sure if I’d go full scorpion with the blade and all, I think in the Ellimist Chronicles the ancestors depicted didn’t have tailblades yet? Can’t quite remember. But otherwise it makes dealing with the evolution of their eyes and limbs a bit easier to reason out, and design wise it encourages a more alien appearance than ‘andorian centaur’ (I’m so glad I didn’t watch star trek as a kid because I don’t think I could get over the parallels there). Anyway… This was a great excuse to draw a dorky as heck protolite thx.

ADORABLE

also insect origins actually make a lot of sense, since some of our earth insects can taste with their toes… 0u0

Welp.
I am not in a situation where I currently can afford to create an avalanche of insectoid Andalite art but I’m just gonna reblog this so I can remember to do so later

Hmm, didn’t they have the blades? I seem to remember a big predator attacking and them defending themselves with their tail blades.

I honestly can’t remember! The Ellimist Chronicles I didn’t get to read til way after the series ended and it was sort of a weird pdf I found online so some parts were a bit… muddy. But oh well, if I’m wrong then we can pretend that protolite is some kinda baby or maybe it was around way before the tailblade was a thing.

I don’t think I ever uploaded my buggy andalites here. So have some of those that i now desperately want to redesign oh damnit no and some theoretical flora.

Anonymous asked
Do you think the Andalites ancestors were more scorpion-like then they are now?

Oh thanks for this ask I really needed a break from working guh

My favourite headcanon of the andalites is a more insecty one so sure, yeah, why not. I’m not sure if I’d go full scorpion with the blade and all, I think in the Ellimist Chronicles the ancestors depicted didn’t have tailblades yet? Can’t quite remember. But otherwise it makes dealing with the evolution of their eyes and limbs a bit easier to reason out, and design wise it encourages a more alien appearance than ‘andorian centaur’ (I’m so glad I didn’t watch star trek as a kid because I don’t think I could get over the parallels there). Anyway… This was a great excuse to draw a dorky as heck protolite thx.

been super duper busy but just saw this ‘king of pop tribute’ show today and just had to throw some sketches up here because the guitarist, backup singer and dancers were so attractive that i had to sketch during the show. will properly colour these later probably.

funnily enough nothing of the michael jackson impersonator but eh priorities on the people with amazing facial structure

sometimes doing fanart for this series is so awkward. it’s like, whacha drawing there? oh nothing, just… you know… queer 7ft salad shooting aliens having an ill-advised hug.